לתרגל שלום בזמן מלחמה

ביום שלישי הקרוב בשעה 20:00 נתכנס על מנת לתרגל שלום בזמן מלחמה.
בתכנית – מדיטציה והתבוננות משותפת על עצמנו בתוך המלחמה.
יחד נשמיע קול אחר.

באינטגרל דוג'ו רח' האחים מסלאויטה 7, תל אביב

במקביל יתקיימו התכנסויות במקומות אחרים בארץ. נפרסם אותן כאן – היכנסו כדי להתעדכן וכיתבו לנו אם תרצו שנפרסם התכנסות שאתן/ם מארגנות. עיזרו לנו לשתף את דף האירוע בפייסבוק.

זמן מלחמה.

מה ראוי לעשות בזמן הזה של מלחמה?

לתרגל שלום.

לתרגל שלום זה לדאוג לשלומנו ולשלום היקרים לנו.

לתרגל שלום זה לא להיסחף על ידי תופי המלחמה, התמונות והמילים המציפות אל מחוזות של קהות, ריגוש המלחמה ועוינות.

לתרגל שלום זה להצליח לזהות כאשר אני כן נסחף. ולנשום.

לתרגל שלום זה להזדעזע מהמוות וההרס.

לתרגל שלום זה לזהות שלצד הלחימה ישנם מלחמה פסיכולוגית, ספינים ושקרים שנועדו להטעות גם אותי. לתרגל שלום זה לדעת שיש מוות והרס שנגרמים בשמי.

לתרגל שלום זה להרשות לעצמי להיות מבולבל, מפוחד, מודאג, כועס… ולנשום.

לתרגל שלום זה למצוא את התמיכה שאני צריכה. ולדעת לתמוך באחרים.

לתרגל שלום זה להישאר מחוברת לתודעה הבהירה שלי, ללב הפתוח שלי.

לתרגל שלום זה לתרגל כלפי פנים וכלפי חוץ. לשהות בחכמה עם הכאב ושאר רגשות שליליים. לבחור לאן אני לוקח את הכאב ולהרחיב את מעגל החמלה שלי.

לתרגל שלום זה לשים לב שמניין ההרוגים הישראלים ידוע ומפורסם היטב בתקשורת, אך לא כך מספר הנפגעים הפלסטינים. לתרגל שלום זה לדאוג גם לשלום אלו המתויגים כרגע בתור "האויב".

לתרגל שלום זה לראות את הקארמה שלנו בפעולה: כשאנחנו זורעים זרעים של כוחנות, נוקשות, יהירות ואי הידברות התוצאה היא סופה של מלחמה והרג.

לתרגל שלום זה לדעת שמלחמה אינה מביאה ביטחון והרג אינו מביא שלום.

לתרגל שלום זה להגיד "לא"! לא למלחמה הזו. לא למובנות מאליה של שימוש בכוח להרע.

לתרגל שלום זה להגיד "כן"! כן, אני חלק מזה. כן, זה נעשה בשמי. כן, זה אינו נותן לי מנוח. כן, אני מתחייבת לפעול כדי להביא שינוי.

לתרגל שלום זה לדעת שאנחנו בוחרות מחדש, גם הפעם, לקיים דרך אחרת, דרך של רצון טוב, ולהנכיח אותה בשיח הציבורי.

—————

פמה צ'ודרון מזכירה לנו שמלחמה ושלום מתחילים בתוך הלב שלנו. כאן אפשר לשמוע את פתיחת השיחה שלה. להורדת השיחה המלאה ליחצו כאן.

תגובה אחת ל-“לתרגל שלום בזמן מלחמה

  1. חברים יקרים,

    חיבוקים ונשיקות מרחוק על מילים הכל כךיפות ומחזקות ברגעים אלו.
    זה קולע כל כך לתחושה התקועה עכשיו ונותן מקום להתרחבות והתעוררות מחדש.

    תודה,
    שאתם שם ודואגים להזכיר !

    איל

כתיבת תגובה

