מונעים את עקירת עצי הזית – סיור לואדי קנה ולסביבה

לפני שנה הודענו כאן על צווים שקיבלו 10 חקלאים מדיר איסתיה שהורו להם לעקור קרוב ל-2,000 עצי זית אשר שתלו על אדמותיהם הפרטיות. הצבא הכריז על אדמות אלו כעל שמורת טבע בשנת 1983 ומאז אסור לעבד שם אדמות שלא היו מעובדות לפני כן. בקמפיין שניהלנו בזמנו

החקלאים הגישו עתירה לבג"ץ לביטול הצווים ובית המשפט הורה לעכב את ביצוע העקירות עד לפסיקה במשפט. ב 30/5 יתקיים הדיון הראשון בעניין. נוכחותנו באולם בית המשפט חשובה. אנא שריינו את היום ביומן שלכם – בקרוב נודיע על שעה מדויקת ואיך להגיע.

האם החקלאים הפלסטינים הם עבריינים שמסבים נזק לסביבה?
כיצד נוצרת מציאות שבה שמירה על הטבע כרוכה בהרס מקורות הפרנסה של משפחות?
האם ההגנה על השמורה נאכפת גם על ההתנחלויות שבאזור?

אנו מזמינים אתכם לסיור בואדי קנה ובכפרים שסביבה. נשתמש במקרה של ואדי קנה ובכמה מקרים נוספים שאירעו בסביבה בעת האחרונה כדי לראות כיצד החוק הצבאי הישראלי משפיע על הפרטים הקטנים בחיי היומיום של האוכלוסיה הפלסטינית.

במהלך הסיור נפגוש פלסטינים ומתנחלים החיים באזור כדי לשמוע מהם על המציאות בה הם חיים.

לאלו מכם שהגיעו איתנו לדיר איסתיה זו הזדמנות להגיע שוב. מי שקנה את שמן הזית של הכפר יכול לבוא על מנת לראות מאיפה השמן הזה הגיע ולתמוך בחקלאים שמייצרים אותו ושפרנסתם מאוימת על ידי צווי העקירה.

בואו לראות את הדברים מקרוב על מנת להבין האם שמירת הטבע באמת מחייבת להרוס את עמל כפיהם של חקלאים ולפגוע בפרנסת משפחותיהם.

הסיור יתקיים ביום ששי 24/5 9:00-17:00
ניפגש בחניון SIXT במסוף ארלוזורוב בתל אביב וניסע משם באוטובוס שכור.

כהרגלנו, לצד המידע והמפגש עם המציאות החיצונית נקדיש גם זמן להתבוננות פנימה ושיתוף אשר יונחו על ידי מורים מהסנגה.
הסיור יכלול מפגש עם פלסטינים ומתנחלים החיים באזור.

לשאלות ולהרשמה כיתבו לנו.
יש גם אירוע בפייסבוק – סמנו שאתם מגיעים והזמינו את חבריכם
ונזכיר שוב – מי שיכול/ה להגיע לדיון בבג"צ ב 30/5, נא לשריין את התאריך.

פורסם על ידי

avivsky

מטפל שיאצו, מדריך סיישין קיטאידו. לומד את עצמו דרך הגוף.

<span dir=rtl>11תגובות ל‘מונעים את עקירת עצי הזית – סיור לואדי קנה ולסביבה’</span>

  1. לא לעיניין אתם עושים את אותם המאמצים ליהודים ? אתם עושים פעולות למניעת פגיעה ביהודים ?

    מאוד חד צדדי הגישה שלכם – בודהיזם זה ליראות את המציאות לא "קונספטים" כמו שלום
    מה שיוצא זה בעצם ההפך – שמי שרוצה "שלום עכשיו" רק גורם ל"שלום אחר כך" או "ללא שלום" כמו שכשנמנעים מפעולה תקיפה נגד המוסלמים לידנו למשל בעזה או לבנון זה רק גורם להם להתחזק ולגרום שמתישהו נהיה חייבים לתקוף אבל אם יותר הרוגים משני הצדדים כמו שקרה בעזה אם לא היו כל מיני "פעילי שלום" מפגינים נגד חיסולים של מחבלים אז היינו מחסלים הרבה מהחמאס וכך היו נמנעים כל המבצעים המאוחרים יותר בעזה – זה שאתם לוקחים צד בצורה בוטה (כן למרות ההצגות להיראות ניטרלים שלכם) רק מרחיק אנשים מהבודהיזם

    אתם צריכים להיתרכז יותר ב"דרך" מאשר לעשות כל מיני התערבויות פוליטיות – אתם יוצרים המון קארמה רעה (unwhlsome) לא חסר נושאים שאין ספק שעושים טוב לכולם (צער בעלי חיים למשל עמותות לילדים עם סרטן וכו…) אבל זה לא מספיק "כיף" בשבילכם זה לא "שלום עולמי"

    בתקווה שתחכימו ולא תקפצו למסכנות בתקווה שתחזקו את הפרקתיס שלכם ושתאריכו את המטא שלכם גם ל"מתנחלים" אבל על אמת ולא רק בדיבורים ושתבינו שלא תמיד שרוצים "שלום" זה אומר שלום – ושמותר לאהוב מוסלמים ולשלוח להם מטה אבל לא להיתבייש להגיד שהאיסלם הוא רע( כן הרבה יותר מדתות אחרות – וזה דיבור כנה אני לא משקר זה אחד מ-8 ההתחייבות שלקחתי על עצמי) מאוד מאוד זה לא שנאה לאנשים זה שנאה לרעיון וזה אפילו לא זה זה פשוט הכרה שרעיון הוא רע כמו שאני מכיר בזה שמלחמה זה רע (אבל לפעמים אין ברירה)

  2. רק לא ציינתי אני בודהיסטי כמובן ועל ההתחלה של התענינותי בבודהיזם ראיתי הודעה על אחד מהביקורים השמאלניים האלו וזה כמעט הניא אותי מלהמשיך בדרך מזל שהמשכתי (קארמה טובה) אני מכווה שהייתי ברור אין מישהו שלא רוצה שלום אבל צריך להבין שהתערבות בוטה לצד הערבים רק מגדילה את האלימות – האם יש פעילויות של שיקום גידולים של מתנחלים ? האם אתם יכולים להגיד בלב שלם שאתם לא תומכים בצד אחד ?

    אין לי ספק שאם תתמקדו בתרגול יותר תבינו עד כמה אתם באים ממקום לא שוויוני וכמה נזק אתם גורמים

    כמובן אם הרבה מטה אליכם, כולכם אחלה אבל מה לעשות שהמעשים שלכם לפעמים לא הכי אחלה אם זה מבורות או מתאווה – הרבה מתנחלים נמצאים בזכות בקרקע שלהם לפעמים הרבה הרבה יותר מוצדק מתל אביב וישובים אחרים והרבה פעמים זה הערבים שגוזלים קרקע והערבים הם אלו שלא בסדר – כל מה שאני אומר זה שתעשו הרבה הרבה הרבה יותר טוב והרבה פחות רע אם תתנדבו ותעזרו בנושאים אחרים שלא חסר בכלל בכלל

    יש הרבה סיבות למה אתם טועים בתמיכה החד צדדית שלכם בערבים (כן כן כולנו בני אדם אבל אתם לא תומכים בערבים אתם תומכים בקונספט והקונספט הזה הוא רע מאוד מאוד) אבל אני צריך ללכת לעשות מדיטציה מקווה ששכנעתי לפחות אחד לשנות את דעתו

  3. ועוד משהו ראיתי פה משהו לגבי גדר ההפרדה – חשוב לשים לב שהגדר הצילה המון חיים – לא רק של יהודים אלא של המחבלים עצמם ואפילו של הסלמות שהיו קורות כתוצאה מפיגועים אז חשוב לשים לב לפרט קטנטן זה ולהכניסו לשקלול וגם לדעת שבאיסלם יש משהו שנקרא "תאקייה" שזה אומר שמותר להם לשקר ללא מוסלמים אם זה על כך ששייכות להם אדמות שלא היו להם – אם זה להצית את המסגד שלהם (כמו שהוכח) ולהאשים את המתנחלים בזה ועוד ועוד – אני אישית לא מבין איך אפשר להתעלם מהדברים האלו אלא אם זה מבורות ותאווה ואגו מאוד מאוד חזקים

  4. למגיב שמעלי – חבל שלא הזדהית בשם. מה זה עיח?
    על מה כל הקצף? כן, אנחנו בעד שיהודים ידעו איך נראה הכיבוש. כן, אנחנו בעד שיהודים יפעלו בסולידריות עם פלסטינים. אתה לא חייב להסכים אבל אנא חסוך מאיתנו את השטף של מילים מוזרות, זעקות שבר וזעם.
    דרך אגב, ב-3 התגובות הארוכות שלך לא היתה התייחסות עניינית אחת למה שנכתב פה – אתה חושב שצריך לעקור את עצי הזית של החקלאים? משהו במה שכתבנו לא נכון?

  5. עיח זה חרבוש כשכותבים מהר יכולתי לכתוב גכעיחלד או גכעחליח חחחחח (תשים לב איפה ע-י-ח ממוקם במקלדת)

    אין לי שום קצף זעם ושבר אני כותב הכל בטוב ובמטה זה לא יפה להאשים אותי בכך ו :
    " אנא חסוך מאיתנו את השטף של מילים מוזרות" – זה לא תגובה "בודהיסטית" בכלל היא די מתנשאת ולא נחמדה יכולת להיתנסח אחרת "right speach " זה אחד מהעקרונות החשובים – תגובות שלא אמורות לפגוע עד כמה שאתה מצליח

    אני כן רושם ביקורת פה אבל אני עושה זאת מרצון שתשנה את דעתך לא מכעס לא קיללתי והשקעתי בתגובה ארוכה למרות שלא בא לי על פוליטיקה

    הכיבוש היחידי זה מערבים שהתנחלו על אדמות שלא שלהם וטוענים שזה שלהם רק כחלק מאסטרטגיה להילחם על אדמות האיסלם ויש נטייה להאמין להם כי זה יותר אקזוטי ומגניב וגם כי הם משקרים טוב מאוד כי זה חלק ממיצוות התאקייה

    מה לגבי עקירת גידולים של יהודים האם אתה הולך לבקר אותם גם ומביא להם שתילים לשתול?

    הנקודה החשובה !!! כל מה שאני אומר זה שכל האתר נראה לי מוטה בצורה לא לעיניין ויהיה נחמד אם תחשבו האם אתם עוסקים בזה ממקום טהור באמת שמיועד לעזור לכל בני האדם בצורה הכי טובה ויעילה ללא הבדל דת גזע ומין או האם אתם עוזרים מסיבות אחרות (כיף , שנאה למתנחלים , אגו ועוד…) האם מטה עומד מאחורי זה או גורמים לא טובים ?

    אני לא רשמתי את כל הסיבות למה אני חושב שפעולות אלו לא טובות כי גם ככה אני מנסה להיגמל מהאינטרנט (לכן אני לא יגיב יותר) אבל יש הרבה מאוד יהיה נחמד אם תחשוב " הם אם הוא נגד זה אולי יש לו סיבות טובות מעכשיו אני יגדיל ראש ואבדוק את פעולותיי) יש סוטה שאני לא זוכר טוב כבר אבל היא אומרת (באופן כללי ביותר) שנזיר צריך לחשוב לפני -תוך כדי – ואחרי האם הפעולה שהוא מבצע היא wholesome – מה שיפה בבודהיזם זה שאנחנו פועלים מתוך קארמת עבר אבל אף פעם לא מאוחר לשנות ולהשתנות אם אתה משנה את דעתך ושם לב שקו המחשבה הקודם שלך לא הכי מועיל אז אפשר לשנות אותו
    עדיף מאוחר על לעולם לא ובגלל שאנו כביכול "מתגלגלים" יש לנו הרבה מאוד זמן להשתנות

    צריך הרבה כח לשנות קו מחשבה זה לא קל – חלק ממטרות הבודהיזם הוא בעצם לשנות הרגלים רעים להרגלים טובים

  6. אני כותב כאן כי עלתה המחשבה שאמרה שאולי אתה לא מבין בדיוק איך אני מתייחס לנושא אז :

    היתה תגובה שהיתיחסה לחלק אחר באתר שהיתייחס לגדר ההפרדה בצורה רעה ובאותו חלק באתר לא היה מקום לתגובות אז הגבתי כאן בנוסף קראתי עוד כלמיני חלקים והיתיחסתי אליהם כאן

    אבל בשביל התייחסות ספציפית : "כיצד החוק הצבאי הישראלי משפיע על הפרטים הקטנים בחיי היומיום של האוכלוסיה הפלסטינית" לדעתי יהיה יעיל לשאול האם יש סיבה לחוק הצבאי הישראלי או שהוא שם סתם בשביל להתעלל בתושבים ללא כל מהות ? מה תהיה המשמעות של אי אכיפת החוק הישראלי ? האם זה יפגע בבטחון ? ( בטחון אולי נשמע מרוחק אבל זה בעצם שם קוד לחיי אדם משני הצדדים כמו שהסברתי בתגובה קודמת)

    כשעושים מחקר על למה בשר לא בריא או בריא התוצאות תלויות במי עושה את המחקר ומאוד משנה שאלת המחקר אם שואלים "האם בשר בריא?" או שואלים "האם בשר לא בריא" לדעתי המקרה פה דומה אתם שואלים "איך אפשר לעזור לערבים" המקום "איך אפשר לעזור לאנשים" וככה אתם מסתכלים על הנושא מזווית אחת מאוד צרה – גם אם אתם "מקשיבים" לשתי הצדדים שאלת המחקר שלכם עדיין זהה ועדיין משפיע על התוצאות
    אם היתם שואלים "למה הערבים לא בסדר" או "מה הדברים הטובים במתנחלים" הייתם מגיעים לתוצאות שונות – לדעתי השאלה האמיתית צריכה להיות " איך אפשר לעזור לאנשים (או חיות) "

  7. עוד נקודה ואני מקווה שהיא אחרונה ( רק מראה לי כמה חסר שליטה אני – עיקרון האין אני)

    o work together in harmony, a good character is essential. There are four factors, called the Sangahadhamma, which enable one to work in harmony with others: generosity (dāna), polite and pleasant speech (pīyavācā), benevolence (atthacariya), and impartiality (samānattā).

    impartiality לא יודע עם אני מתרגם טוב אבל ניתן להיתייחס לזה כהיתיחסות שווה לכל היא נקודה חשובה מאוד

    כמה מהפעיליות שלכם מיועדות לעזרה למתנחלים ? או האם כולם מוטות לעזרה לצד אחד בלבד ?

    דמיינו מצב ששתי ילדים רבים ואני אכנס באמצע ואתן מים לילד אחד ואחבוש אותו ואתעלם מילד אחד לחלוטין ואגיד לאחד הילדים שרב עד כמה הוא צודק והנקודה החשובה היא שכל זה מול הפרצוף של הילד השני וגם אלך למורה (בג"ץ) ואגיד לה שהילד האחד צודק למרות שאני ממש לא בטוח מי צודק ולא עשיתי מאמץ כנה באמת להיות ניטרלי – זה לא ממש impartiality זה לא בודהיסטי – זה פשוט בשביל שאני ארגיש טוב עם עצמי ולא חשוב מי נפגע בטווח הרחוק העיקר שאני חושב שאני צודק ואין לי כח להיכנס לפרטים או להיסתכל על ה"תמונה הגדולה"

  8. כמו שכתבתי בתגובה הראשונה שלי: " כן, אנחנו בעד שיהודים ידעו איך נראה הכיבוש. כן, אנחנו בעד שיהודים יפעלו בסולידריות עם פלסטינים."
    אתה ממשיך לשפוך תילי מלים בלי להתייחס למה שכתוב. זו המטרה שלנו ולפיה אנו מתכננים את הפעילויות שלנו. אם אתה רוצה לקרוא לזה עמדה מוטה זו זכותך. אבל קשה לי להאמין שתצליח לשכנע מישהו או מישהי. אנסה להסביר למה זו המטרה והמוטיביציה שלנו:

    נניח שכמו שאתה אומר השליטה שלנו בפלסטינים היא רק בגלל הצורך שלנו בביטחון. אם כך, למען הביטחון שלי – למען שמירה על החיים שלי – המדינה שלי מחזיקה מיליוני אנשים תחת שלטון צבאי מדכא שפוגע בזכויות שלהם, מונע את הצרכים הבסיסיים שלהם ומשבש את הפרטים הקטנים של חיי היומיום שלהם.
    יש בזה משהו מאוד מטריד אתה לא חושב?
    האם הביטחון שלי מצדיק את כל המעשים הללו?
    האם אי אפשר אחרת?
    אז אני הולך לבדוק. ובבדיקה הזו אני מגלה מי הם בני האדם שהכיבוש מאמלל ככה בשם הביטחון שלי. הם כבר לא חסרי פנים, הצרכים שלהם לגיטימים לא פחות משלי, הביטחון שלהם חשוב כמו שהביטחון שלי חשוב – בדיוק בגלל זה הבודהה לימד אי-אלימות. הכיבוש נראה יותר משוגע.
    אני ממשיך לבדוק ואני מגלה שהפגיעה הזו באה לידי ביטוי בצורות בחומרה שכלל לא הלעיתי על דעתי. לשבת בבית, לקרוא או לא לקרוא עיתון, להיות שמאלני או להיות ימני, להאמין או לא להאמין לפרשנים בטלויזיה – בלי לראות מה קורה במציאות החיים הפלסטינים אי אפשר להעלות על הדעת את גודל האלימות שאנו מפעילים (בשם הביטחון, בשם הביטחון). כשאתה יוצא לשטח "כיבוש" הופך ממושג למציאות מטלטלת.

    ואני ממשיך לבדוק ואני מגלה ש"ביטחון" הוא אמתלה. התודעה שהתרגלה להסתכל על הכל דרך שאלת הביטחון, האיום והכוח רואה את הכל כמשחק סכום אפס, לא מסוגלת להתמודד עם חוסר ודאות ותרצה לשמור את השליטה אצלה על חשבון החופש "שלהם".
    התודעה הזו – כמו כל תודעה – פועלת לא רק בגלל הצורך שלה בביטחון אלא גם מתוך תאווה, התניות, בורות ושנאה. היא משתמשת בכוח שיש לה בשביל לקחת לעצמה (אדמות למשל), בשביל לכפות את רצונה ובשביל סתם לפגוע.

    יכול להיות שיש צורך בטחוני אבל זה ממש לא הדבר היחיד שמנחה את המדיניות הישראלית של הכיבוש. הסכסוך הלאומי הוא כל כך קשה ומסובך, אין סיכוי שנתמודד איתו בלי לגרום עוולות קשים ולפגוע בכבוד, בגוף, בנפש ובחיים של "האויבים" שלנו.
    את זה צריך לחשוף וזה מה שאנו מזמינים אנשים לבוא ולראות – אולי הם יגיעו למסקנה אחרת משלנו, אולי הם יחשבו כמונו. "עזרה" לפלסטינים היא לא העיקר בפעילות שלנו (איך סיור שלנו בואדי קנה יעזור לפלסטינים?).

    תושבי ההתנחלויות סובלים מכל מיני פגיעות והתקפות מצידם של פלסטינים. הם גם חלק ממנגנון הכיבוש שמשבש את חיי הפלסטינים. אבל אנחנו לא רואים במתנחלים את שורש הבעיה. בכלל, מה זה "מתנחלים"? לכל אדם שם יש את הפנים שלה. שורש הבעיה הם גופי השלטון הישראלים שמנהלים את המדיניות הזו. ומכיוון שאנחנו הם אלו שבוחרים את גופי השלטון הללו ובעצם אנחנו קובעים האם הפגיעה הזו תמשיך או תיפסק אז האחריות היא שלנו: לא של המתנחלים, לא של הפוליטיקאים אלא של כל הישראלים. וכמובן, לפלסטינים יש אחריות גדולה גם כן.

    זו הסיבה למה אנו פועילם כמו שאנו פועלים.

    אתה כמובן מוזמן להגיב כאן אבל מכיוון שאתה מתגאה בהיותך בודהיסט ובכך שאינך משקר אציב לך תנאי: כתוב את שמך האמיתי והזן כתובת מייל אמיתית. רק כך נוכל להמשיך את ההתכתבות הזו

  9. תראה קודם כל ממש הצלחת להפחיד אותי אם הרצון שלך שיזדהה – הלו זה האינטרנט ?!? זה ממש לא חכם להזדהות באינטרנט בלי סיבה ממש טובה – אז סתם כי אני די מוטרד מדבריך על הזדהות תדע שאני לא מגיב באינטרנט בד"כ זה רק עכשיו באופן ספציפי אז אין שום צורך להכניס לי ווירוס אני לא מגיב יותר ( אני חצי צוחק אבל גם קצת רציני )

    למה אתה רוצה שאזדהה ? מה זה יתן לך ? נניח שמי יוסי כהן והכתובת זה יוסיכהן@yahoo.com מה זה יעזור לך אני לא מהתנחלות גם לא מאריאל ואני אתאיסט לחלוטין נדמה לי שהפוסט הראשון שלי הוא בשבת אז זאת הוכחה לדעתי ואני לא כותב פוסטים באינטרנט כי אני חושב שזה בזבוז זמן פשוט לא היה לי נעים לקרוא שבודהיסטים מחזיקים בדעות כאלו ולכן השקעתי בלכתוב תגובה – אני מקווה שזאת הסיבה שאתה רוצה שאזדהה ולא סיבה זדונית אחרת

    "האם הביטחון שלי מצדיק את כל המעשים הללו?" – זה לא הביטחון שלי או שלך זה הביטחון של כולנו בעיקר של אנשים אחרים ואני לא חושב שלאף אחד אין זכות ל"שחק" אם זה בלי סיבה טובה מאוד – כל אחד יכול לוותר על הביטחון של עצמו אבל לא על הביטחון של אחרים וזה הסיטואציה כאן – וויתור על הביטחון של אחרים

    ויש כמובן את העיניין של גנבים שבאים לשטח ישראלי לגנוב דברים לי אישית אף פעם לא גנבו כלום אבל אכפת לי מאחרים שלהם גונבים

    דווקא המדינה והפולטיקאים אוהבים לוותר על זה – מה אכפת להם בשכונות העשירות ביותר יש אבטחה כבדה מהם לא שודדים – הם לא גרים בהתנחלויות הם לא נושאים באוטובוסים ותחבורה ציבורית אם יש מלחמה הם טסים לחו"ל אני דווקא רואה את המדינה כמי שמוותרת יותר מדי

    "המדינה שלי מחזיקה מיליוני אנשים תחת שלטון צבאי מדכא שפוגע בזכויות שלהם " – לגבי זה אני גם חלוק כי היו הרבה ניסיונות לתת להם מדינה היו הרבה ניסיונות להקל עליהם כמו הורדת מחסומים אבל פעולות אלו רק העלו את רמת האלימות מצדם המדינה בתור מדינה עשתה המון למענם המון וויתרה על שטח וקרקעות שאף פעם לא היו בבעלות מוסלמית – לדעתי המדינה וויתרה הרבה יותר מידי בשביל "קונספט" של שלום במקום לחשוב על ה"מציאות" דבר מאוד לא בודהיסטי – אי אפשר לטעון שאנחנו מדכאים מצד אחד למרות שאנו כל הזמן מוותרים לערבים למרות שהם פוגעים בנו כל הזמן ומוותרים על כל הדברים שיש אם זה קרקע אם זה ביטחון גאווה לאומית הסכמה לכך שהם "עם" ולא קבוצה של ירדנים סורים ומצרים שעלו לארץ באותה תקופה של היהודים השטלתו על אדמות במירמה ותוקפים את היהודים בישראל רק בגלל האמונה האיסלמית שלהם שישראל זה "אדמת האומה האיסלמית" ולכן יש לגרש את היהודים מפה גם עם זה דורש לשקר במצח נחושה

    "תושבי ההתנחלויות סובלים מכל מיני פגיעות והתקפות מצידם של פלסטינים" – אז למה אתם לא עוזרים גם להם ? "בכלל, מה זה "מתנחלים"? לכל אדם שם יש את הפנים שלה" זה מאוד יפה ומאוד בודהיסטי ואתה מבין את הפואנטה שלי – לכן זה מוזר שאתה לא מתנהג באותה הצורה – כי מה שאמרת זה באמת right view

    טוב אני הפעם באמת רושם פוסט אחרון זה פוגע לי במיינדפולנס הרצון לבדוק האם הגבת כבר או לא אני סיימתי לרשום תגובות באינטרנט – לא שמפריע לי להתכתב איתך אלא בגלל הפגיעה במיינדפולנס וגם פחד קטנטן מפריצה למייל או למחשב כי כבר פרצו לי למייל לא ממזמן ועשו לי נזק

  10. ושלא יהיה אי הבנה אני כן "בודהיסטי" אני רואה בבודהיזם סוג של "אגונזים" ושה KALMA SUTTA זה חלק מרכזי מהבודהזים ורשמתי שאי אתאיסט בגלל שזה מה שהייתי לפני שנכנסתי לבודהיזם

  11. ואני לא חושב שעוד הרבה חוץ ממך קוראים את התגובות (אולי עוד 2-3) האלו אז יהיה נחמד אם אתה תנסה להבין מה אני רושם כאן ותבין שזה לא מהתנצחות אלא מחשיבה אמיתית שיהיה טוב אם תשנה את דעתך בנושא

כתוב תגובה לavivsky לבטל