פעילות ישראלית-פלסטינית

הפעילות שלנו מבוססת על בניית היכרות ושותפות מתמשכות עם קהילות פלסטיניות. אנחנו בוחרים פעילויות המאפשרות למתרגלים ומתרגלות לחצות את מחסומי החשש והקושי ולחוות מפגש בלתי אמצעי עם פלסטינים ועם תנאי החיים שלהם תחת השלטון הצבאי הישראלי. השילוב בין ראיית המציאות באופן ישיר לקשרי הידידות הנוצרים בין ישראלים לפלסטינים מאפשר להשתחרר מדעות מגבילות, לרפא את פצעי הלב וליצור מחויבות הדדית אמתית. מתוך המחויבות הזו, מי שמעוניינים בכך יכולים להשתתף גם בפעילות יותר מאתגרת שאנחנו נוטלים בה חלק.

המגע הישיר עם אי צדק, הסבל שהוא גורר והמאבק הכרוך בניסיון לתקן אותו אינו דבר פשוט. מקור כוח אחד שמאפשר לנו לשמור על עצמנו הוא הקשרים הקרובים הנוצרים בתוכנו ובינינו  לבין השותפים הפלסטינים שלנו. מקור הכוח השני הוא מה שאנו מביאים איתנו מהתרגול: היכולת להתבונן פנימה על המתרחש בתוכנו; ההתכוונות להתייחסות חומלת אל עצמנו ואל כל מי שאנו באים אתם במגע; היכולת לעצור ולייצב את הלב והתודעה; והמודעות שלנו לכוחם של אכפתיות וטוב לב. היציאה לשטח כקבוצה של מתרגלים ומתרגלות מאפשרת לנו להנכיח את האיכויות הללו תוך כדי הפעילות. כך האתגר שבפעילות אף הופך לתרגול עמוק.

נשמח אם תבואו איתנו לפגוש את המציאות בשטח ולקחת חלק בעשייה שלנו. כתבו לנו ונעדכן אתכם לגבי הפעילויות הקרבות.

ולאג'ה

הכפר ולאג'ה צמוד לירושלים מדרום. אנחנו פעילים בכפר מאז שנת 2010 אז החלה ישראל לבנות את גדר ההפרדה  על אדמותיו. אנו תומכים בדרכים שונות בחקלאים מהכפר כדי שיוכלו להמשיך להגיע אל האדמות שהגדר עלולה לנתק מהכפר דרך ימי עבודה משותפים, סדנאות חקלאות וחיבור בין חקלאים לקואופרטיבים בירושלים הקונים מהם ירקות אורגנים. כל הפעילויות הללו, כולל סיורים שאנו מקיימים לכפר, מאפשרות לישראלים להכיר את הבעיות הקשות עמן מתמודדים בכפר, כמה דקות מביתם בירושלים. כיום, אנחנו הקבוצה הישראלית היחידה הנמצאת בקשר קבוע עם אנשי הכפר. כך הפכנו למקור מידע חשוב: מצד אחד, אנחנו גילינו והבאנו לידיעת הכפר את הכוונה להפוך חלק ניכר מאדמותיהם לגן לאומי. מצד שני, אנחנו מקור מידע לתקשורת וארגונים ישראלים לגבי פגיעות הנגרמות לתושבי הכפר ובראשן הבעיה הקשה של הריסות בתים בידי ישראל. קראו עוד על ולאג'ה ועל הפעילות באזור.

דיר איסתיא

הכפר דיר איסתיא נמצא חצי שעה נסיעה מתל אביב מעט מזרחה מראש העין. כמו ולאג'ה, מדובר בכפר שישראלים יכולים להגיע אליו בקלות. דרך מסיקי זיתים ופעילות חקלאית משותפת, מכירת שמן זית וליווי חולים הנזקקים לטיפול רפואי בישראל, פיתחנו קשרים קרובים עם משפחות רבות בכפר. פעילויות שהיינו מעורבים בהן לאורך השנים כוללות קמפיין למניעת עקירה של 1,400 עצי זית בידי רשות הטבע והגנים; חשיפה של הכוונה של התנחלויות באזור להשתלט על אדמות הכפר בואדי קנה; והצטרפות למחאה הלא אלימה שהכפר מקיים בדרישה לפתוח מחדש דרכים חקלאיות שישראל חסמה. הפעילות המשותפת הזו מייצרת שינוי עמוק בתפיסות שלנו כמו גם של שותפינו הפלסטינים. המגע הישיר שלנו עם מצבים של קונפליקט וסבל מייצר גם הזדמנויות יקרות לתרגול משמעותי.

בקעת הירדן

אל צפון בקעת הירדן (שנגישה מאוד לגרים מחדרה צפונה וגם לא מאוד רחוקה מירושלים ואזור המרכז) הגענו בשיתוף פעולה עם ארגון תעאיוש. בבקעה חיות קהילות פלסטיניות ובדואיות קטנות ולכן פגיעות במיוחד. הפעילות שלנו כוללת ליווי רועי צאן כדי למנוע תקיפות פיזיות של ישראלים מההתנחלויות הסמוכות, שיקום בורות מים שלעתים הם מקור המים היחיד לקהילות באזור וסיוע בפינוי ושיקום הריסות מבנים שהמנהל האזרחי הרס.

—————

הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.