קבוצות מדיטציה וימי תרגול

אנו מקיימים קבוצות מדיטציה שבועיות בתל אביב וירושלים. הקבוצה היא מרחב של תמיכה ותרגול משותף. מרחב המאפשר להתבונן באופן ישיר וכנה על התהליכים הפנימיים בתוכנו, על העשייה שלנו, על התנאים החברתיים שמעצבים את המציאות שבתוכה אנחנו חיים ועל יחסי הגומלין ביניהם.

המפגשים מורכבים מחצי שעה של תרגול מדיטציה בישיבה, ולאחריה שיחה על סוגיות המעסיקות את המשתתפים (כגון ההתייחסות שלנו לעוול, הפחד מעימות, היכולת לקבל את החברה כפי שהיא תוך כדי שאנחנו שואפים לשנות ולהשפיע עליה, ההתמודדות עם כאב אישי שעולה מול המציאות החברתית או בהקשר של העשייה החברתית ועוד).

במדיטציה אנחנו מפתחים שקט פנימי. בתוך כך אנחנו יכולים לזהות תהליכים מחשבתיים, רגשות ותגובות. אנחנו מאמינים שהאפשרות למודעות עצמית אינה מנותקת מפעולה בעולם. החברה שאנחנו חיים בה משפיעה עלינו ומעצבת אותנו. הדעות, התפיסות והרגשות שלנו משפיעים בתורם על האופן שבו אנחנו באים במגע עם החברה. מתוך המודעות הפנימית שהמדיטציה מאפשרת אנחנו יכולים להפנות את המבט החוצה ולהבחין גם שם בדברים שבדרך כלל חומקים מעינינו.

קבוצות המדיטציה פתוחות לכולם וכוללות הנחייה והסברים, אין צורך בניסיון קודם במדיטציה.

להצטרפות כתבו לנו ונשלח פרטים נוספים.

ימי תרגול מתקיימים אחת למספר חודשים. התרגול הממושך יותר מאפשר לנו להעמיק בהתבוננות פנימה והחוצה. לימי התרגול יש בדרך כלל נושא מרכזי, כגון התמודדות עם שחיקה בעשייה חברתית, פעולה מתוך לב פתוח ועוד. היום מורכב מפרקי זמן של מדיטציה בשתיקה, תרגילים המאפשרים לבחון יחד את הנושא שאנו עוסקים בו מתוך הניסיון האישי שלנו ושיחות דהרמה. ימי התרגול הם הזדמנות לגיבוש ולמפגש אינטימי של קהילת המתרגלים המעורבים חברתית, כמו גם להצטרפות של אנשים חדשים המעוניינים לפגוש את התרגול המשלב פנים וחוץ.

כתבו לנו כדי שנעדכן אתכם לקראת יום התרגול הבא שנקיים.